Kwaliteit

Clientenraad

Nedicare heeft een onafhankelijke cliëntenraad die de gemeenschappelijke belangen van de patiënten en cliënten behartigt in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Als cliënt of patiënt kunt u zo meepraten over het beleid. In de cliëntenraad zitten cliënten, maar ook vertegenwoordigers van het cliëntenbelang zoals familieleden van cliënten.

Governancecode Zorg

Goed bestuur en toezicht zijn belangrijke voorwaarden voor goede zorg. Met de Governancecode Zorg volgen zorgorganisaties zeven principes die breed gedragen zijn in de hele sector. Bij elk principe wordt de concrete toepassing beschreven. De code is een instrument om de governance zo in te richten dat die bijdraagt aan het waarborgen van goede zorg, aan het realiseren van de maatschappelijke doelstelling van zorgorganisaties en het maatschappelijk vertrouwen.

Klachtenfunctionaris

Nedicare heeft een onafhankelijke klachtenfunctionaris waar cliënten terecht kunnen met hun klachten. Als de klachtenfunctionaris het probleem niet kan oplossen, kan de cliënt naar een onafhankelijke geschillencommissie gaan. Bent u niet tevreden? Heeft u een klacht over de omgang, de hulpverlening of iets anders? Blijf er niet mee zitten, maar laat het ons weten. Alle gegevens worden vertrouwelijk behandeld.

Professioneel Personeel

Nedicare hecht veel waarde aan kwaliteit en integriteit daarom wordt er alleen gewerkt met professionele hulpverleners (HBO-niveau) en begeleiders die over alle relevante diploma's en certificeringen beschikken. Daarnaast wordt er altijd naar een VOG gevraagd bij de screening van nieuwe medewerkers.